Pienyritykset tarvitsevat luovia tapoja olla yhteydessä asiakkaisiinsa nyt enemmän kuin koskaan. Kaukana ovat päivät kun rupateltiin mukavia kassalla asiakkaiden kanssa tai järjestetiin asiakastapahtumia. Viestintä hoidetaan nyt virtuaalisesti.
Mitä pienyritysten sitten pitäisi tehdä? Kokeile QR-koodeja. Nämä pienet, neliönmuotoiset, mustavalkoiset symbolit ovat nopea, helppo ja tehokas tapa välittää erilaisia viestejä asiakkaille. Voit käyttää niitä videoiden toistamiseen, kuponkien lähettämiseen, yritystietojen lähettämiseen ja moneen muuhun.
QR-koodit ovat kulkeneet pitkän tien niiden lanseeraamisesta 2000-luvun alussa. Ja nyt kun turvallisuus on pienyrityksille kaikki kaikessa, QR-koodit ovat tekemässä paluuta. Mikä on muuttunut? Nyt sinun ei tarvitse ladata erillistä sovellusta skannataksesi niitä. Käytät vain puhelimesi kameraa, asetat sen koodin päälle ja siinä kaikki. QR-koodiin liittämäsi tiedot tulevat näkyviin automaattisesti muutamassa sekunnissa. Niitä on myös helpompi luoda kuin koskaan ennen. Käytät vain jotain ilmaissovelluksista, lisäät tiedot ja se on valmis käyttöä varten.
Nyt kun tiedät mistä QR-koodeista on kyse, tässä on muutama syy siihen, miksi yrityksesi tarvitsee niitä.
- Ne tarjovat turvallisen ja kosketusvapaan maksutavan.
- Ne osoitttavat, että yrityksesi on sopeutuva ja teknisesti asiantunteva.
- Ne tarjoavat tietoja (tilaa viemättä).
- Ne voivat lisätä sosiaalisen median näkyvyyttäsi.
- Ne on helppo jäljittää.
- Ne ovat kustannustehokkaita.
1. Ne tarjovat turvallisen ja kosketusvapaan maksutavan.
Kosketusvapaasta on tullut päivän sana viime vuoden aikana. Asiakkaat ovat varovaisia maksaessaan käteisellä ja näppäillessään maksupäätettä luottokorttia käyttäessään, joten QR-koodimaksuista on tullut loistava, kosketusvapaa ratkaisu, joka saa asiakkaat tuntemaan olonsa turvalliseksi.
Pienyrittäjänä sinun tulee vain asettaa QR-koodi, joka hyväksyy maksuja. Tulosta koodi ja laita se paikkaan, jossa maksut tavallisesti suoritetaan kuten kassa, uloskirjautumistiski tai vastaanotto. Asiakkaittesi pitää vain skannata koodisi älypuhelimella ja käyttää PayPal-tiliään maksaakseen.
2. Ne osoitttavat, että olet sopeutuva ja teknisesti asiantunteva.
Kaikki tietävät että nuoremmat kuluttajat eli alle 35-vuotiaat ovat teknisesti osaavia. Joten yrityksesi on helppo vedota tähän kuluttajaryhmään. Lisäetuna on että uuden teknologian käyttäminen osoittaa, että pysyt kehityksessä mukana. Asiakkaat arvostavat yrityksiä, jotka investoivat trendeihin ja tekniikkaan, jotta asiakkaiden asiointi olisi mahdollisimman helppoa ja turvallista.
3. Ne tarjoavat tietoja (tilaa viemättä).
Koska elämä pandemian aikana muuttuu jatkuvasti, niin myös yritykset. Uudet myymälän aukioloajat, sosiaaliset etäisyydet ja maskikäytännöt, kadulta haku -, kotiintoimitus- ja noutoprosessit. Luettelo on loputon. QR-koodit ovat erinomainen tapa kertoa asiakkaille nopeasti uudet tiedot tai jopa WiFi-nimesi ja salasanasi niiden viemättä liikaa ilmoitustilaa. Sinun tarvitsee vain lisätä QR-koodi nykyisiin postikortteihisi, banderolleihisi tai muihin markkinointimateriaaleihisi saadaksesi viestisi perille yhdellä napin painalluksella.
VISTAPRINTIN VINKKI
Monien tuotteidemme malleihin kuten postikortteihin, käyntikortteihin, tarroihin ja flyereihin on valmiiksi suunniteltu tila QR-koodille. Ne on helppo ladata.
4. Ne voivat lisätä sosiaalisen median näkyvyyttäsi.
Haluatko vahvistaa some-näkyvyyttäsi? QR-koodit voivat olla siinä avuksi. On koodigeneraattoreita, jotka voivat linkittää kaikkiin sosiaalisen median sivuihisi kuten Facebook, Instagram, LinkedIn ja Pinterest, ja asiakkaat voivat seurata sinua helposti heille parhaiten sopivilla alustoilla. Uusien seuraajien kanssa syntyy uusia mahdollisuuksia sitoutumiseen ja keskusteluun, mikä on aina voitto pienyrittäjille!
5. Niitä on helppo seurata.
QR-koodien hienous on se, että ne tarjoavat sinulle välitöntä tietoa. Voit saada reaaliaikaisia tilastotietoja useimmilla QR-koodin seurantaominaisuuksilla. Voit kerätä yleisiä tietoja, kuten kuinka moni ihminen skannasi koodisi, tai tarkempia tietoja, kuten maantieteellinen sijainti, päivämäärä, kellonaika ja mitä laitetta tai käyttöjärjestelmää käytettiin. Lisäksi voit pyytää asiakkailtasi tiettyjä tietoja (kuten heidän sähköpostiosoitettaan tai puhelinnumeroaan) heidän skannattatessaan QR-koodiasi. Jos nämä tiedot ovat käden ulottuvilla, sinun on helppo tehdä päivityksiä QR-koodisi toimimisen parantamiseksi tai kohdistaa tiettyihin asiakkaisiin. Esimerkiksi, jos tietosi osoittavat, että monet ihmiset tietystä kaupungista ovat skannanneet QR-koodiasi, voit harkita erityisen kupongin tarjoamista heille.
6. Ne ovat kustannustehokkaita.
Kaikkien kuluneen vuoden aiheuttamien lisäkustannusten lisäksi QR-koodin luominen ei ole yksi niistä. Tarjolla on paljon ilmaisia, yksinkertaisia koodigeneraattoreita, kuten QRCode Monkey, QR Code Generator, Shopify. Dynaamisiin QR-koodeihin (joiden avulla voit helposti muokata ja seurata prosessin loppupäätä) voi liittyä minimaaliset kustannukset, mutta niiden päivittäminen ylempään luokkaan on vaivan arvoista lisättyjen ominaisuuksiensa vuoksi. Voit myös valita kuukausitilauspalvelun, mikä säästää aikaa.
Kerrataanpa: Miksi käyttää QR-koodia?
- Kosketusvapaat maksut
- Näytät että olet teknisesti osaava.
- Helppo antaa lisätietoja
- Lisäät sosiaalisen median näkyvyyttäsi
- Seuraat asiakastietoja
- Säästät markkinointikustannuksissa

Miksi käyttää QR-koodia?
- 1
Kosketusvapaat maksut - 2
Näytät että olet teknisesti osaava. - 3
Helppo antaa lisätietoja - 4
Lisäät sosiaalisen median näkyvyyttäsi - 5
Seuraat asiakastietoja - 6
Säästät markkinointikustannuksissa