Käsityöläis- ja maalaismarkkinoiden tapaiset ulkoilmatapahtumat ovat oiva tapa luoda tärkeitä yhteyksiä, houkutella uusia asiakkaita ja saada ihmiset innostumaan yrityksestäsi. Mikään näistä ei kuitenkaan onnistu, jos ihmiset eivät ensin huomaa olemassaoloasi. Varmista, että sinulla on kaikki tarvittava erottautuaksesi kilpailijoista: flyerien kaltaisista markkinointimateriaaleista ulkoilmatapahtumissa tarpeellisiin mainostarvikkeisiin (kuten suurtulosteisiin). Tässä artikkelissa käymme läpi seikat, jotka sinun täytyy huomioida kiinnittääksesi asiakkaiden huomion seuraavassa tapahtumassa.
Kolme tapaa erottua joukosta seuraavassa tapahtumassa:
- Kiinnitä ihmisten huomio jo kaukaa.
- Valmistaudu asiakkaiden tapaamiseen.
- Tee lähtemätön vaikutelma.
Kiinnitä ihmisten huomio jo kaukaa
Luota yksinkertaisuuteen, kun suunnittelet suurempia markkinointituotteita tapahtumapöytääsi varten. Ihmisillä on tapahtumissa niin paljon katsottavaa ja kuunneltavaa, että heidän huomiostaan täytyy kilpailla. Paras tapa erottua joukosta keskellä hälinää on tarjota mahdollisimman selkeää ja tarkkaa tietoa, joka on helppo lukea yhdellä silmäyksellä. Houkuttele ihmisiä kiiruhtamaan kojullesi huomiota herättävien banderollien, flyerien ja mainoslippujen avulla. Maksimaalisen tehon varmistamiseksi suurista banderolleista täytyy tehdä selkeitä ja yksinkertaisia – tärkeintä niissä on nimi ja logo. Valitse yksi ensisijainen fontti ja muutama pääväri. Pikku Mehiläinen valitsi luonnollisesti mustan ja keltaisen, jotka sopivat sen brändiin. Värit on myös helppo nähdä ja lukea niiden suuren kontrastin ansiosta.
VistaPrintin vinkki
Heti kun asiakkaat näkevät logon, heidän on saatava käsitys siitä, mistä yrityksessäsi on kyse. Jos tarvitset apua pienyrityksesi logon suunnitteluun, asiantuntijamme Vistan 99designs-palvelussa voivat auttaa.
Valmistaudu asiakkaiden tapaamiseen
Kun ihmiset tulevat myyntipöytäsi äärelle, varmista, että kokonaisuus on viimeistely, selkeä ja antaa ammattimaisen vaikutelman. Visuaalinen ilmeesi on tärkeä osa ulkoilmatapahtuman brändäystä. Käytä samoja värejä, malleja ja logoa kaikissa materiaaleissa ja esittele brändiäsi kaikissa mahdollisissa paikoissa. Aseta pöydällesi brändätty pöytä- tai kaitaliina ja pue päällesi logolla varustettu T-paita tai hattu. Yhdenmukaisen tyylin ansiosta yritys jää helpommin ihmisten mieliin. Pidä käsillä myös postikortteja ja flyereitä, joiden avulla voit tarjota asiakkaille tietoja yrityksestäsi. Vaikka he eivät lopulta ostaisi mitään, pysyt heidän mielessään, kun he vievät mukanaan jotakin, josta yrityksesi nimi ja tyyli käyvät heti ilmi.
VistaPrintin vinkki
Ulkoilmatapahtuman koosta riippuen voit parantaa näkyvyyttäsi jättämällä flyereitä sisäänkäynnin läheisyyteen tai alueen ilmoitustauluille. Painata flyereihin markkinakojusi numero ja sijainti sekä tärkeimmät tiedot tuotteista tai palveluista, jotka houkuttelevat asiakkaita vierailemaan kojullasi.
Tee lähtemätön vaikutelma
Tarjoa asiakkaille mieleenpainuva kuva brändistä loppuun mietityn tuotepakkauksen avulla. Näin he muistavat yrityksesi tapahtuman jälkeenkin. Lisää pakkaukseen yrityksen logo – voit yksinkertaisesti liimata tarran tai etiketin pakkaukseen, kassiin tai purkkiin. Kun pakkaat asiakkaan ostoksia, käytä logollasi varustettua kassia ja sujauta mukaan käyntikortti. Näin annat ammattimaisemman ja uskottavamman kuvan yrityksestäsi, minkä lisäksi tuotteiden brändääminen auttaa pitämään sinut ihmisten mielessä kotiinpaluun jälkeenkin.
Viimeistelty tyyli
Katso, mitä tarvikkeita Pikku Mehiläinen käytti markkinakojullaan.
- Käyntikortit. Varmista, että asiakas palaa kotiin mukanaan muisto yrityksestäsi.
- T-paidat. Logollinen T-paita on oiva tapa lisätä yrityksesi uskottavuutta.
- Paperikassit. Muuta tavallinen pakkaus brändätyksi tuotepakkaukseksi.
- Reikävinyylibanderollit. Pikku Mehiläinen herättää huomiota jo kaukaa näyttävän banderollinsa ansiosta.
- Tarra-arkit. Tuotepakkauksien yksilöinti käy helposti tarra-arkkien avulla.
- Yksittäiset tarrat. Anna asiakkaan mukaan muisto tarran muodossa.
- Flyerit. Flyerit auttavat levittämään sanaa.
Tietoa suunnittelijasta

Hilda Mastropietro Vistan 99designs-palvelusta suunnitteli logon Pikku Mehiläiselle. Inspiraationa toimivat yrityksen nimi ja asiakkaan toive modernista, minimalistisesta tyylistä. ”Kun luin nimen ensimmäisen kerran, ajattelin jotain pientä, herkkää ja kaunista sekä kirkkaita värejä ja hunajaa. Katkoviivoja käytin tehdäkseni ilmeestä eläväisemmän: ne tekivät logosta dynaamisen.”
Tutustu Mastropietron portfolioon, jos haluat suunnitella hänen kanssaan sopivan ilmeen pienyritystäsi tai ulkoilmatapahtuman brändäystä varten.