
Yksi parhaista tavoista luoda positiivista pöhinää pienyrityksesi ympärille on järjestää tapahtuma. Jos voit myös hyödyntää lämmintä säätä, tee tapahtumasta ainutlaatuinen järjestämällä se ulkona.
Lue, miten Cristina’s Cafe suunnitteli tapahtumabrändin erityistapahtumalle eli Tuesdays on the Terrace -terassitiistaille. Yritys halusi houkutella kahvilaan lisää asiakkaita arki-iltapäivinä ja -iltoina, koska nämä ajat ovat yleensä varsin hiljaisia. Tavoitteena oli tehdä aiemmin turhan rauhallisista illoista tuottoisia järjestämällä tapahtuma, joka toistuu säännöllisin väliajoin. Lisäksi omistajat saattoivat hyödyntää jalkakäytävälle jo avaamaansa terassia kutsumalla vieraiksi asiakkaita viihdyttäviä muusikoita. Lue, miten Cristina’s Cafe mainostaa terassitiistaita, ja merkitse muistiin muutama vinkki, joiden avulla vauhditat oman pienyrityksesi tapahtumamarkkinointia.

Luo tapahtumalle oma identiteetti
Tapahtumalla on oltava oma nimi ja logo, joka täydentää pienyrityksesi brändin visuaalista ilmettä.
Cristina’s Cafen ja Tuesdays on the Terrace -terassitiistain logoissa on käytetty samantyyppistä fonttia, joka näyttää osin käsin kirjoitetulta. Tapahtumabrändiä on piristetty piirretyllä saksofonin kuvalla, nuoteilla ja höyryävällä kahvikupillisella, jotka tekevät logosta vahvasti yksilöllisen. Uusi logo kertoo ihmisille tapahtuman luonteesta; he tietävät voivansa nauttia tiistaisin sekä live-musiikista että kahvista.
Kummassakin logossa käytetään saman väripaletin värejä, jotka täydentävät toisiaan. Cristina’s Cafen logon tausta on tasaisen, kirkkaan sinivihreä, mikä on täydellinen valinta vilkkaalle kahvilalle. Tapahtumalogossa käytetään iltatapahtumalle sopivaa tummempaa sävyä, joka saa syvyyttä kohdevaloa muistuttavista tehosteista.

Tarvitsetko apua logosi kanssa yhteensopivan tapahtumabrändin luomisessa? Vistaprintin 99designs -suunnitteluammattilaiset voivat auttaa.
Houkuttele yleisö paikalle
Varmista, että tapahtumapaikka on selvästi merkitty: kiinnitä sekä uusien että kanta-asiakkaiden huomio lipuilla ja banderolleilla ja ohjaa kaikki oikeaan paikkaan informatiivisilla julisteilla ja kylteillä.
Levitä sanaa kaikin tavoin – julkisivuun tai jalkakäytävälle tarkoitettujen suurtulosteiden lisäksi voit käyttää flyereitä tai postikortteja. Voit herättää yleisön kiinnostuksen jakamalla flyereitä lähialueelle ja lähettämällä postikortteja kaikille postituslistasi jäsenille. Lisäksi voit sujauttaa postikortteja tai flyereitä asiakkaiden ostoskasseihin tai noudettavien tilausten pakkauksiin. Näin muistutat asiakkaita lähestyvästä tapahtumasta.
Mainosta uutta tapahtumaa myös verkossa. Saat asiakkaat kiinnostumaan tulevista tapahtumista luomalla Facebook- tai Instagram-julkaisun somekanaviasi varten. Voit myös lähettää sähköpostiuutiskirjeen, jossa on enemmän tietoa tapahtumasta. Lisäksi voisit harkita erityisen aihetunnisteen luomista tapahtumaa varten ja pyytää asiakkaita käyttämään sitä, kun he julkaisevat tarinoita omilla sosiaalisen median sivuillaan.


Luo sopiva tunnelma
Olet jo luonut uuden logon tapahtumaa varten – viimeistele työ varmistamalla, että ympäristö heijastaa tapahtuman ilmettä. Ohjaa osa työntekijöistä tapahtuman henkilökunnaksi, ja painata kaikille tapahtumalogolla varustetut vaatteet: T-paidat, esiliinat ja hatut. Anna tapahtumalle eksklusiivinen ilme lisäämällä uusi logo tapahtuman erityismenuun ja laseihin ja mukeihin. Varaa tapahtumalle myös päivittäisistä toimitiloista erotettu terassi.
Sen lisäksi, että painatat uuden logon kyltteihin ja muihin tarvikkeisiin, anna tapahtuman ulkotilalle juhlava ilme. Voit ripustaa roikkuvia valoja, investoida tyylikkäisiin ja mukaviin terassikalusteisiin ja koristella tilan tuoreilla kukilla; asiakkaat viettävät mielellään aikaa kauniissa ympäristössä.
Valmis tyyli

Katso, millä tarvikkeilla Cristina’s Cafe valmistautui terassitiistaita varten.
- Menut. Luo tapahtumalle yhdenmukainen ilme lisäämällä uusi logo myös ruokalistoihin.
- Mukit. Voit tarjoilla juomat brändätyistä mukeista. Varmista, että asiakkaat tietävät mukien olevan myynnissä!
- Flyerit. Flyerit auttavat levittämään sanaa lähialueelle.
- T-paidat. Pue henkilökunta tapahtumaa varten T-paitoihin, joihin on painettu tapahtumabrändin logo.
- Tarra-arkit. Mainosta tapahtumaa logotarroilla, joita voit lisätä paperikasseihin, noutopakkauksiin ja sisustustarvikkeisiin.
- Julisteet. Kiinnitä nykyisten asiakkaiden huomio julisteiden avulla.
- Liput. Herätä ohikulkijoiden kiinnostus silmiinpistävällä lipulla.
Tietoa suunnittelijasta

99designsin Khingkhing suunnitteli logot Cristina’s Cafeta ja Tuesdays on the Terrace -terassitiistaita varten hyödyntämällä yksinkertaisia luonnollisia linjoja ja tyyliä, joka näyttää käsin piirretyltä. ”Nähtyäni ravintolassa järjestettävän musiikkitapahtuman nimen ja kuvauksen halusin luoda logon, jossa tapahtuman eri elementit yhdistyisivät toisiinsa saumattomasti kuin kehon eri osat. Kokeilin siis abstraktia piirrosta, jossa saksofoni kuvaa kehoa, kahvikuppi vastaa päätä, terassivalo näyttää valtoimenaan leijuvilta hiuksilta ja nuotit ovat kuin hyvän hajuveden tuoksu.”
Tutustu Khingkhingin portfolioon, jos haluat suunnitella hänen kanssaan sopivan ilmeen pienyrityksellesi tai erikoistapahtumalle.