Kaikille ravintoloille välttämättömät opasteet

Arvioitu lukuaika: 4 minuuttia

Ravintolan omistaminen on haastavaa, ehkä enemmän nyt kuin koskaan. COVID-19-pandemian vuoksi ruokapaikat ympäri maailman ovat joutuneet muuttamaan valikoimaansa ja toimintaansa. Olemme nähneet kulinaaristen ammattilaisten käyttävän luovuuttaan perhehenkisiä ateriaryhmiä tarjoavista hääpitopalveluista pizzerioihin, jotka myyvät itsevalmistamiaan piiraita. Ruokapaikat sopeutuivat nopeasti turvallisuussääntöihin ja -määräyksiin, oli kyse sitten rajoitetuista istumapaikoista tai kosketusvapaista maksutavoista.

Nyt kun kaikki nämä muutokset on pantu täytäntöön ravintolassasi, on aika kertoa niistä asiakkaillesi. Klassiset kyltit (kuten vinyylibanneri tai ikkunatarra) ovat ehkä käytetyin ja selkein tapa jakaa uutta tietoa tavalla, joka heijastaa myös brändi-identiteettiäsi.

Suunnittelet sitten uutta ruokailutilaa ulos tai haluat saada uusia asiakkaita houkuttelevalla tarjouksella, anna uuden kyltin hoitaa homma.

Ravintolaopasteiden avulla voit:

  1. Levittää sanaa uudesta valikoimastasi.
  2. Asettaa QR-koodit näkyville kosketusvapaita ruokalistoja varten.
  3. Houkutella uusia asiakkaita.
  4. Tiedottaa asiakkaille turvallisuusohjeista.
  5. Vahvistaa yrityksesi brändiä.
  6. Kertoa ohikulkijoille ruokapaikastasi.

1. Levittää sanaa uudesta valikoimastasi.

Sosiaalisessa mediassa uusien palvelujen ja valikoiman julkaisemisen lisäksi voit käyttää kunnon vanhanaikaista kylttiä sanan levittämiseen. Ripusta vinyylibanderolli ravintolasi etuikkunaan markkinoidaksesi laajennettuja toimitusvaihtoehtoja, tarjousaterioita tai uusia ruokalistoja. Olitpa lisäämässä turvallisuustoimenpiteitä tai esittelemässä uutta kahvimakua, uuden valikoiman ilmoittaminen on kätevä tapa innostaa nykyisiä asiakkaita ja houkutella uusia.

2. Aseta QR-koodit näkyville kosketusvapaita ruokalistoja varten.

QR-koodit ovat palanneet etenkin ravintoloihin. Ne ovat helppo ja edullinen tapa antaa asiakkaiden tutkia ruokalistaa turvallisesti. Luo QR-koodi, joka linkittää ruokalistaan ja aseta se jonnekin, josta asiakkaiden on helppo skannata se. Laita yksi ulkoikkunan tarraan, jotta asiakkaat voivat tutkia ruokalistaa ennen kuin he istuvat, sekä pöytäesitteisiin, jotta ruokailijat voivat skannata ne istuessaan.

Käytä kosketusvapaita tuotteita

Houkuttele uusia asiakkaita.

Hae huomiota

Jokainen joka kävelee tai ajaa ravintolasi ohi on mahdollinen asiakas. Varmista, että kiinnität heidän huomionsa vinyylibanderollilla, julisteella tai mainoslipulla ravintolan pysyvien kylttien lisäksi. Jos aiot käyttää kylttiä jalkakäytävällä, tarkista kaupungiltasi ulkokylttejä koskevat paikalliset säännöt ja määräykset.

Suunnitellessasi tätä opastetta kahviloille, harkitse houkuttelevan tarjouksen lisäämistä siihen saadaksesi ihmiset ovellesi. Olipa kyseessä pizzat puoleen hintaan keskiviikkoisin tai ilmainen toimitus uusille asiakkaille, alennuksen tarjoaminen on loistava tapa saada kuhinaa yritykseesi.

4. Tiedota asiakkaille turvallisuusohjeista.

Turvallisuus on kaikkein pienyrittäjien mielessä, ja ruokailuravintoloiden protokollat ovat muuttuneet perinpohjaisesti. Joten käytä kylttiä varmistaaksesi, että asiakkaasi tietävät uusista säännöistä ja määräyksistä ennen kuin he istuvat syömään. Aseta etuoven ulkopuolelle mainoslippu, joka muistuttaa asiakkaita käyttämään maskia ja desinfioimaan kätensä ennen sisään tulemista, tai aseta ikkunaan QR-koodattu tarra, jotta asiakkaat voivat tarkistaa säännöt ennen sisäänmenoa. Käytä ravintolan sisällä lattiatarroja sosiaalisen etäisyyden turvaamiseksi.

Huolehdi turvallisuudesta

5. Vahvista yrityksesi brändiä.

Käytä opasteita brändäystyökaluina vahvistaaksesi ruokapaikkasi identiteettiä tai luodaksesi tietynlainen tunnelma ravintolaasi. Suunnittele opasteesi tavalla, joka heijastaa brändisi identiteettiä pöytäesitteiden typografiasta mainoslippusi väreihin.

Vahvistaaksesi brändiäsi ja varmistaaksesi, että kylttiäsi on helppo lukea, varmista, että noudatat asiantuntijoidemme vinkkejä kylttien suunnitteluun. Suunnittelessasi opasteita ravintoloille, on paljon huomioon otettavia asioita värin valinnasta fonttikokoon.

Brändää yritystäsi

6. Kerro ohikulkijoille ruokapaikastasi.

Älä luota pelkästään nimeesi kertoaksesi asiakkaille kaiken, mitä heidän tulisi tietää ravintolastasi. Käytä ulko-opasteisiisi visuaalisia tehokeinoja tai lisäkieliä kertoaksesi mahdollisille asiakkaille lisää yrityksestäsi. Onko ruokapaikkasi erikoistunut smoothieihin ja mehuihin? Lisää ikkunatarrat kuvakkeilla, joissa näkyy tämä valikoima. Pyöritätkö luomupizzeriaa? Suunnittele ulkojuliste, joka esittelee käsityönä valmistettuja ainesosia ja ainutlaatuisia piiraitasi.

Visuaalisten vinkkien lisäksi tunniste tai iskulause voi kertoa ohikulkijoille lisää ravintolastasi. Jos yrityksen nimikylttisi sanoo pelkästään ‘Kahvila’, suunnittele sen alapuolelle vinyylibanderolli, jossa on lisätietoja kuten esimerkiksi, ‘Kahvipaikka Auki koko päivän: Käsityönä paahdettua kahvia, tilauksesta valmistettuja voileipiä ja maukkaita herkkuja.’



Kerro asiakkaille lisää

Vistaprintin valinnat:
Kaikille ravintoloille välttämättömät opasteet

  1. Vinyylibanderollit
  2. Mainosliput
  3. Pöytäesitteet
  4. Julisteet
  5. Lattiatarrat
  6. Ikkunatarrat