Table of Contents
Hyviä uutisia pienyrityksille – Instagramin linkkitarrat ovat nyt alustan kaikkien käyttäjien saatavilla. Ominaisuus, jonka avulla tarinoihin voi lisätä hyperlinkkejä tarroina, oli aiemmin saatavilla vain vahvistetuille käyttäjille ja niille, joilla oli yli 10 000 seuraajaa. Aiemmin yksittäiset ja yrityskäyttäjät, joiden yleisö oli tätä pienempi, eivät voineet käyttää toimintoa, mutta nyt se on tullut kaikkien saataville.
Mitä Instagramin linkkitarrat oikein ovat?
Linkkitarran avulla Instagram-tarinoihin voi lisätä hyperlinkkejä – ominaisuus on erityisen hyödyllinen pienyrittäjille, koska nyt ulkopuolisille sivustoille ja ulkopuolisiin tuotteisiin ja palveluihin linkittäminen käy helposti. Ja kaikkein tärkeintä on tietysti se, että niiden avulla voi olla helposti ja suoraan yhteydessä omiin seuraajiinsa.
Kuinka linkkitarra lisätään Instagram-tarinaan?
Jos haluat lisätä linkin tarinaan, aloita lataamalla sisältöä. Siirry sitten ylänavigointipaneelin tarratyökaluun ja napauta kohtaa “Linkkitarra” ja lisää sitten haluamasi URL-osoite. Linkkitarra toimii tarinoissa kuin mikä tahansa muukin tarra, joten voit sijoittaa sen haluamaasi paikkaan ja valita sen värin toiveidesi mukaan. Tällä hetkellä linkkitarroja voidaan käyttää vain tarinoissa, ei pääsyötteessä.
Vinkkejä Instagramin linkkitarrojen käyttöön
Uusi ominaisuus mahdollistaa tarinoiden monipuolisemman käytön pienyrityksen tarpeisiin aina yleisön sitouttamisesta myynnin tehostamiseen. Tässä on muutamia nopeita vinkkejä Instagramin linkkitarrojen yrityskäyttöön.
1. Linkitä verkkosivustosi tuotteisiin. Lisää suora linkki tuotteeseen, jota haluan tarinassasi korostaa. Tämä toimii hyvin, jos tarinan tarkoitus on korostaa tietyn tuotteen ominaisuuksia ja saada asiakkaat ostoaikeisiin tai haluamaan oppia lisää. Koska he voivat siirtyä tuotesivulle suoraan tarinasta, sinun ei tarvitse huolehtia asiakkaiden hajamielisyydestä tai kiinnostuksen lopahtamisesta.
2. Mainosta sivustoasi, blogiasi tai Tietoja meistä -sivua. Jos käytät tarinoita kertoaksesi yleisöllesi itsestäsi tai näyttääksesi, mitä kulissien takana tapahtuu, voit linkitä sellaisiin paikkoihin, joissa asiakkaat näkevät sinut eri konteksteissa oppiakseen sinusta ja arvoistasi enemmän. Voit myös linkittää artikkeleihin ja lehtikirjoituksiin, jotka haluat jakaa seuraajillesi – ehkäpä olet äskettäin päässyt paikalliseen uutisartikkeliin tai sinulle on saatettu myöntää palkinto yhteisösi sisällä.
3. Linkitä kilpailun osallistumissivulle. Voit saada yleisön sitoutumaan luomalla kilpailu- tai palkintosivun, jolle voit linkittää. Näin voit vilkastuttaa sivustosi liikennettä ja saada lisää hakijoita – ja seuraajasi ilahtuvat huomatessaan, kuinka helppoa osallistuminen linkkitarran kautta on.
4. Linkitä tarinan kohokohtiin. Tee “suosituista tuotteista” tai “katsotuimmista asioista” pysyviä kohokohtia linkkitarrojen avulla. Napauta “Korosta” (pyöreä sydän) tarinasi alaosasta, kun olet julkaissut sen, ja tallenna se sitten valitsemaasi kohokohtaan. Asiakkaat voivat sitten tehdä ostoksia suoraan korostetuista tarinoista silloin, kun heille sopii.
VistaPrint-vinkki
Kun alat linkittää sivuillesi Instagramista enemmän, varmista, että sivustosi on optimoitu mobiililaitteille. Instagramia käytetään yleensä puhelimella tai tabletilla, joten kokemuksesta kannattaa tehdä siltä kantilta mahdollisimman saumaton.