
Kaikilla pienyrittäjillä ei ole kivijalkakauppaa, joten kyltin ripustamiseen on käytettävä mielikuvitusta. Jos olet palveluntarjoaja (kuten yleisnikkari), brändää itseäsi hyödyntämällä aikasi tien päällä siihen sopivien markkinointimateriaalien kanssa.
Olitpa vaihtamassa ikkunoita asiakkaalle tai ajamassa kaupunkisi kaduilla, anna asiakkaittesi tunnistaa brändisi missä sitten oletkin, ja tee pienyritystäsi tunnetuksi paikallisesti.

Rakenna logoasi
Logo on kaikkien pienyrittäjien avain menestykseen. Sinun pitäisi olla tunnistettavissa ja pystyä herättämään huomiota kauempaa (tai yhdellä silmäyksellä). Jos sinulla on jo logo, harkitse sen yksinkertaistettua ja suurennettua versiota, jota voit käyttää tien päälle tarkoitetuissa markkinointimateriaaleissa, kuten Vasara & Suti tekee tässä pikeepaidoillaan ja lippalakeillaan. Nämä brändätyt tuotteet tekevät työntekijöistäsi ja asiakkaistasi käveleviä mainoskylttejä.
Yksi parhaimmista paikoista asettaa logo näytille on käyntikortti. Lisää vielä kohdelakkaus tai premium-viimeistely niin korttisi herättää taatusti huomiota. Tässä Vasara & Suti käyttää kohokuvioitua kiiltoa päälogossaan, maalisudin ja aidan yhdistelmässä, erottuakseen toden teolla.

Jos tarvitset uuden logon yrityksellesi tai haluat nuorentaa nykyistä, 99designs by Vistaprintin asiantuntijat voivat auttaa.
Suunnittele huomiota herättävä väripaletti
Suunnittele logon väriesi lisäksi automagneetit ja flyerit kontrastiväreissä, jotka näyttävät hyvältä kaukaa. Tässä Vasara & Sudin tuotemerkissä käytetään luonnonvalkoisia, mustia ja täyteläisiä oranssin sävyjä luomaan kaksisävyinen kontrastivaikutus maksimaaliseen vaikutukseen sekä läheltä että kaukaa. Sen lisäksi, että Vasara & Sudin väripaletti näyttää hyvältä kaukaa, se kuvastaa heidän brändiään. Heidän päävärinsä on ruosteen inspiroima oranssi sävy, joka tuntuu selkeältä ja luotettavalta, varsinkin perusväreihin kuten mustavalkoiseen yhdistettynä. Kokomustissa pikeepaidoissa ja lippalakeissa on kirkkaalla oranssilla brodeerattu logo kontrastin lisäämiseksi.



Nosta brändättyjen vaatteittesi tasoa brodeeratulla logolla. Se erottuu edukseen silkkipainatuksesta teksturoidulla pintakuviolla.

Etsi sopivat kirjasimet
Kun markkinoit tien päällä, pidä teksti mahdollisimman suppeana. Ohikulkijoilla ei ole aikaa lukea kuin muutama sana. Valitse helppolukuinen kirjasin, kun haluat sisällyttää koko yrityksesi nimen ja yhteystiedot markkinointituotteisiin kuten käyntikortteihin ja automagneetteihin. Yksinkertaisuus on valttia! Automagneeteista ei ehditä lukea kuin muutama sana. Todennäköisesti ohikulkijat muistavat nimesi ja googlettavat sinut tai soittavat numeroosi. Jos taas haluat enemmän tietoja sisältävän tuotteen kuten flyern tai ovimerkin, yhdistä logosi suurempi kirjasin pienempään, toissijaiseen kirjasimeen, jotta mahdolliset asiakkaat näkevät yhteystietosi.
Täytä markkinointituotevarastosi

Varaa tien päälle tarkoitettuun markkinointiin nämä kuusi tuotetta.
- Automagneetit ovat kestävä ja helppo tapa muuttaa auto, kuorma- tai pakettiauto tienpäälliseksi mainosajoneuvoksi.
- Käyntikortit ovat loistava tapa välittää tietoa yrityksestäsi liikkeellä ollessasi.
- Flyereissä on tilaa kertoa asiakkaille kaikki heidän tarvitsemansa tiedot yrityksestäsi.
- T-paidat tekevät työntekijöistäsi ja asiakkaistasi käveleviä mainoskylttejä.
- Pikeepaitojen ja lippalakkien tulisi olla osa pysyvää univormua. Käytä niitä yrityksesi mainostamiseen, jopa työn ulkopuolella.