Viime vuoden aikana turvallisuus on ollut mielessä yrityksen omistajille kaikkialla maailmassa, ja olemme nähneet, että nopeat vastauskoodit (tai QR-koodit) palaavat osaksi tätä keskeistä näkökulmaa. Oli sitten kyse kosketusvapaista ravintolan ruokalistoista tai lähimaksuista, QR-koodien käyttö on nyt helpompaa kuin koskaan. Useimmissa älypuhelimissa sinun tarvitsee vain osoittaa koodi kameraa kohti ja URL-osoite luodaan automaattisesti.
Pienyrityksissä on paljon mahdollisuuksia lisätä QR-koodi, mukaan lukien jokapäiväinen markkinointimateriaali kuten nämä:
- Käyntikortit
- Automagneetit
- Ikkunatarrat
- Tarra-arkit
- Vinyylibanderollit
- Vaahtomuoviset mainoskyltit
- Roll up -pöytäbanderollit
Mikä on paras paikka käyttää QR-koodia ja minkä tyyppinen QR-koodattu tuote on paras sinun pienyrityksellesi?
Paras paikka käyttää QR-koodia riippuu siitä, millaista yritystä pyörität ja mihin haluat linkittää QR-koodisi. Riippumatta siitä, haluatko käyttää QR-koodeja maksun hyväksymiseen, lisätietojen antamiseen asiakkaille tai palveluittesi tehostamiseen, tässä on joitain QR-koodin käyttöä koskevia ideoita (ja tuotesuosituksia), jotka perustuvat erityyppisiin pienyrityksiin.
Ravintolan omistajille:
Yksi suosituimmista tavoista, joilla olemme nähneet QR-koodien palaavan, on kosketusvapaat ravintolaruokalistat. Aseta se ravintolaasi näkyvään, helposti skannattavaan paikkaan, ehkä pöydälle roll-up-banderolliin, ikkunatarraan etuovellesi tai banderolliin noutotiskin yhteyteen.
Tarjoaako ravintolasi noudon ravintolan ulkopuolelta? Lisää skannattava QR-koodi asiakkaalle lähettämääsi tilauksen vahvistusviestiin. Kun he tulevat hakemaan tilaustaan, voit skannata sen nopeuttaaksesi noutoprosessia.
QR-koodituotteita ravintoloille
Kuntosalin omistajille:
Pyöritätpä sitten suurta kuntosalia tai fitness-salia, kannattaa harkita QR-koodien käyttöä, jotta sisään kirjautuminen tai luokkaan ilmoittautuminen olisi mahdollisimman turvallista ja mutkatonta. Yritä tulostaa QR-koodi pöydälle roll-up-banderolliin helppoa sisäänkirjautumista varten tai lisää ikkunatarra salisi sisäänkäynnin yhteyteen kosketusvapaata rekisteröintiä varten.
Jos yrität houkutella uusia jäseniä, lisää QR-koodi helposti näkyvään kohteeseen (kuten banderolli tai juliste), joka linkittää virtuaaliselle kuntosalikierrokselle, esikatseluun luokkatarjonnastasi tai ilmoittautumistarjoukseen.
QR-koodituotteita kuntosaleille
Palvelujen tarjoajille:
Jos pyörität palveluita kuten rakentaminen, muuraus, maisemointi, putkityöt tai kaupallinen maalaus, voit lisätä senkin QR-kooditoimintoon. Käytä QR-koodeja, jotta asiakkaiden on helppo varata tapaaminen, täyttää konsultointipyyntölomake tai jättää Yelp-arvostelu. Lisää QR-koodi ikkunatarraan tai automagneettiin, jotta potentiaaliset asiakkaat voivat nopeasti skannata lisätietoja nähdessään (pysäköidyn) ajoneuvosi.
Tarjoatko palvelua, joka vaatii seurantaa asiakkaan puolelta? Jätä tapaamisen lopussa heille QR-koodillinen käyntikortti, jossa on erityiset ohjeet uuden maisemoinnin ylläpitoon tai uuden parketin hoitamiseen.
QR-koodituotteita palvelujen tarjoajille
Kiinteistönvälittäjille:
Mainostettava kiinteistö on juuri niin hyvä kuin sen valokuvat, joten mahdollisten ostajien on helppo nähdä koko galleria tai tehdä videokierros QR-koodin avulla. Lisää sellainen muovikyltteihin, joita laitat esille kussakin kiinteistössä ja esitteisiin, joita annat asiakkaille seuraavassa esittelemässäsi talossa.
Voit käyttää QR-koodia visuaalisen merkityksen lisäksi antaaksesi potentiaalisille ostajille saapumisohjeet toimistollesi tai avoimiin oviin. Tulosta niitä tarra-arkeille, jotka voit liittää helposti käyntikortteihisi ja antaa ostajille.
QR-koodituotteita kiinteistönvälittäjille
Jälleenmyyjille ja kauppiaille:
Sisällytä QR-koodit pakkauksiisi riippumatta siitä, pyöritätkö verkkokauppaa vai muurausliikettä. Käytä niitä linkiksi sosiaalisiin kanaviisi, alennuskoodiksi seuraavaa ostosta varten tai palautelomaketta varten. Lisää QR-koodi tarroihin, joita käytät paperikassiesi brändäämiseen ja jokaisen tilaukseen laittamaasi käyntikorttiin tai postikorttiin. Se on loistava tapa luoda interaktiivinen ostokokemus alusta loppuun asti!
QR-koodituotteita jälleenmyyntiin
VISTAPRINTIN VINKKI
Haluatko luoda brändätyn kokonaisuuden? Tässä esimerkki. Jos sinulla on vaatekauppa, lisää QR-koodattu tarra tuotteen etikettiin, joka skannaa tyylivideoon tai siihen liittyviin tuote-ehdotuksiin.
Kaikille:
Riippumatta siitä, millaisen pienyrityksen omistat, on paljon tapoja saada QR-koodit toimimaan puolestasi. Tässä yleisiä ideoita tämän tekniikan käyttämiseksi.
- QR-koodit ovat edullisempi tapa pienyrittäjille hyväksyä lähimaksut – use Paypal to create a QR code, then print it on a business card or retractable banner.
- Lisää QR-koodi käyntikorttiisi, jos haluat jakaa yhteystietoja tai ohjata jonkun nopeasti verkkosivustollesi.
- Käytä QR-koodia mainoslahjoissa. Kannusta ihmisiä täyttämään yhteydenottolomake tai tilaamaan uutiskirjeesi antamasi QR-koodin kautta ja palkitse heidät siitä alennushintaisella palvelulla tai ilmaisnäytteellä.
- Paranna sosiaalisen median seurantaasi QR-koodeilla, jotka linkittävät Instagram-, Facebook-, Youtube- tai Twitter-sivuillesi. Lisää QR-koodi käyntikorttiisi, myymälän opasteisiin tai mainospostikortteihin!
- Lisää QR-koodi kuitteihin tai laskuihin saadaksesi asiakaspalautetta muutamalla napsautuksella.
Oletko valmis käyttämään QR-koodia pienyrityksessäsi?
Riippumatta siitä, oletko päättänyt käyttää QR-koodeja mainoslahjojen antamiseen, lähimaksujen hyväksymiseen tai ravintolan ruokalistan näyttämiseen, sinun on tehtävä vielä muutama asia. Ennen kuin lanseeraat uuden QR-koodatun tuotteen, varmista, että:
- Olet valmis toimimaan. Liität QR-koodisi alle toimivan pyynnön kuten “Skannaa tässä” tai “Käy verkkosivustollani”.
- Asetat sen oikein. QR-koodisi on helposti skannattavassa paikassa. Jätä sen ympärille tilaa, kun suunnittelet käyntikorttejasi tai banderollejasi.
- Testaat sitä itse. Ennen QR-koodatun julisteen ripustamista kokeilet sitä itse. Pyydä sitten työntekijöitäsi, ystäviäsi tai perheenjäseniäsi testaamaan sitä.
- Luot kannustimen asiakkaille sen käytöstä. Innostat asiakkaita QR-koodisi käytöstä liittämällä siihen kannustimen. He voivat esimerkiksi osallistua lahjakorttiarvontaan, jos he he skannaavat koodisi uutiskirjeesi tilaamista varten.