Missä ja miten pienyritykset voivat käyttää QR-koodeja

Arvioitu lukuaika: 4 minuuttia

Viime vuoden aikana turvallisuus on ollut mielessä yrityksen omistajille kaikkialla maailmassa, ja olemme nähneet, että nopeat vastauskoodit (tai QR-koodit) palaavat osaksi tätä keskeistä näkökulmaa. Oli sitten kyse kosketusvapaista ravintolan ruokalistoista tai lähimaksuista, QR-koodien käyttö on nyt helpompaa kuin koskaan. Useimmissa älypuhelimissa sinun tarvitsee vain osoittaa koodi kameraa kohti ja URL-osoite luodaan automaattisesti.

Pienyrityksissä on paljon mahdollisuuksia lisätä QR-koodi, mukaan lukien jokapäiväinen markkinointimateriaali kuten nämä:

  • Käyntikortit
  • Automagneetit
  • Ikkunatarrat
  • Tarra-arkit
  • Vinyylibanderollit
  • Vaahtomuoviset mainoskyltit
  • Roll up -pöytäbanderollit

Mikä on paras paikka käyttää QR-koodia ja minkä tyyppinen QR-koodattu tuote on paras sinun pienyrityksellesi?

Paras paikka käyttää QR-koodia riippuu siitä, millaista yritystä pyörität ja mihin haluat linkittää QR-koodisi. Riippumatta siitä, haluatko käyttää QR-koodeja maksun hyväksymiseen, lisätietojen antamiseen asiakkaille tai palveluittesi tehostamiseen, tässä on joitain QR-koodin käyttöä koskevia ideoita (ja tuotesuosituksia), jotka perustuvat erityyppisiin pienyrityksiin.

Ravintolan omistajille:

Yksi suosituimmista tavoista, joilla olemme nähneet QR-koodien palaavan, on kosketusvapaat ravintolaruokalistat. Aseta se ravintolaasi näkyvään, helposti skannattavaan paikkaan, ehkä pöydälle roll-up-banderolliin, ikkunatarraan etuovellesi tai banderolliin noutotiskin yhteyteen.

Tarjoaako ravintolasi noudon ravintolan ulkopuolelta? Lisää skannattava QR-koodi asiakkaalle lähettämääsi tilauksen vahvistusviestiin. Kun he tulevat hakemaan tilaustaan, voit skannata sen nopeuttaaksesi noutoprosessia.

QR-koodituotteita ravintoloille

Kuntosalin omistajille:

Pyöritätpä sitten suurta kuntosalia tai fitness-salia, kannattaa harkita QR-koodien käyttöä, jotta sisään kirjautuminen tai luokkaan ilmoittautuminen olisi mahdollisimman turvallista ja mutkatonta. Yritä tulostaa QR-koodi pöydälle roll-up-banderolliin helppoa sisäänkirjautumista varten tai lisää ikkunatarra salisi sisäänkäynnin yhteyteen kosketusvapaata rekisteröintiä varten.

Jos yrität houkutella uusia jäseniä, lisää QR-koodi helposti näkyvään kohteeseen (kuten banderolli tai juliste), joka linkittää virtuaaliselle kuntosalikierrokselle, esikatseluun luokkatarjonnastasi tai ilmoittautumistarjoukseen.

QR-koodituotteita kuntosaleille

Palvelujen tarjoajille:

Jos pyörität palveluita kuten rakentaminen, muuraus, maisemointi, putkityöt tai kaupallinen maalaus, voit lisätä senkin QR-kooditoimintoon. Käytä QR-koodeja, jotta asiakkaiden on helppo varata tapaaminen, täyttää konsultointipyyntölomake tai jättää Yelp-arvostelu. Lisää QR-koodi ikkunatarraan tai automagneettiin, jotta potentiaaliset asiakkaat voivat nopeasti skannata lisätietoja nähdessään (pysäköidyn) ajoneuvosi.

Tarjoatko palvelua, joka vaatii seurantaa asiakkaan puolelta? Jätä tapaamisen lopussa heille QR-koodillinen käyntikortti, jossa on erityiset ohjeet uuden maisemoinnin ylläpitoon tai uuden parketin hoitamiseen.

QR-koodituotteita palvelujen tarjoajille

Kiinteistönvälittäjille:

Mainostettava kiinteistö on juuri niin hyvä kuin sen valokuvat, joten mahdollisten ostajien on helppo nähdä koko galleria tai tehdä videokierros QR-koodin avulla. Lisää sellainen muovikyltteihin, joita laitat esille kussakin kiinteistössä ja esitteisiin, joita annat asiakkaille seuraavassa esittelemässäsi talossa.

Voit käyttää QR-koodia visuaalisen merkityksen lisäksi antaaksesi potentiaalisille ostajille saapumisohjeet toimistollesi tai avoimiin oviin. Tulosta niitä tarra-arkeille, jotka voit liittää helposti käyntikortteihisi ja antaa ostajille.

QR-koodituotteita kiinteistönvälittäjille

Jälleenmyyjille ja kauppiaille:

Sisällytä QR-koodit pakkauksiisi riippumatta siitä, pyöritätkö verkkokauppaa vai muurausliikettä. Käytä niitä linkiksi sosiaalisiin kanaviisi, alennuskoodiksi seuraavaa ostosta varten tai palautelomaketta varten. Lisää QR-koodi tarroihin, joita käytät paperikassiesi brändäämiseen ja jokaisen tilaukseen laittamaasi käyntikorttiin tai postikorttiin. Se on loistava tapa luoda interaktiivinen ostokokemus alusta loppuun asti!

QR-koodituotteita jälleenmyyntiin

VISTAPRINTIN VINKKI

Haluatko luoda brändätyn kokonaisuuden? Tässä esimerkki. Jos sinulla on vaatekauppa, lisää QR-koodattu tarra tuotteen etikettiin, joka skannaa tyylivideoon tai siihen liittyviin tuote-ehdotuksiin.

Kaikille:

Riippumatta siitä, millaisen pienyrityksen omistat, on paljon tapoja saada QR-koodit toimimaan puolestasi. Tässä yleisiä ideoita tämän tekniikan käyttämiseksi.

  • QR-koodit ovat edullisempi tapa pienyrittäjille hyväksyä lähimaksut – use Paypal to create a QR code, then print it on a business card or retractable banner.
  • Lisää QR-koodi käyntikorttiisi, jos haluat jakaa yhteystietoja tai ohjata jonkun nopeasti verkkosivustollesi.
  • Käytä QR-koodia mainoslahjoissa. Kannusta ihmisiä täyttämään yhteydenottolomake tai tilaamaan uutiskirjeesi antamasi QR-koodin kautta ja palkitse heidät siitä alennushintaisella palvelulla tai ilmaisnäytteellä.
  • Paranna sosiaalisen median seurantaasi QR-koodeilla, jotka linkittävät Instagram-, Facebook-, Youtube- tai Twitter-sivuillesi. Lisää QR-koodi käyntikorttiisi, myymälän opasteisiin tai mainospostikortteihin!
  • Lisää QR-koodi kuitteihin tai laskuihin saadaksesi asiakaspalautetta muutamalla napsautuksella.

Oletko valmis käyttämään QR-koodia pienyrityksessäsi?

Riippumatta siitä, oletko päättänyt käyttää QR-koodeja mainoslahjojen antamiseen, lähimaksujen hyväksymiseen tai ravintolan ruokalistan näyttämiseen, sinun on tehtävä vielä muutama asia. Ennen kuin lanseeraat uuden QR-koodatun tuotteen, varmista, että:

  • Olet valmis toimimaan. Liität QR-koodisi alle toimivan pyynnön kuten “Skannaa tässä” tai “Käy verkkosivustollani”.
  • Asetat sen oikein. QR-koodisi on helposti skannattavassa paikassa. Jätä sen ympärille tilaa, kun suunnittelet käyntikorttejasi tai banderollejasi.
  • Testaat sitä itse. Ennen QR-koodatun julisteen ripustamista kokeilet sitä itse. Pyydä sitten työntekijöitäsi, ystäviäsi tai perheenjäseniäsi testaamaan sitä.
  • Luot kannustimen asiakkaille sen käytöstä. Innostat asiakkaita QR-koodisi käytöstä liittämällä siihen kannustimen. He voivat esimerkiksi osallistua lahjakorttiarvontaan, jos he he skannaavat koodisi uutiskirjeesi tilaamista varten.